poniedziałek, 24 czerwca 2013

Otrębowo-owsiane kluski lane z mlekiem

Wreszcie je zrobiłam! Chodziły za mną od dłuższego czasu, ale ostatnie dni nie prosiły o ciepłe śniadania. Dziś też nie chciałam gorącego mleka, dlatego miałam plan: zrobić kluski na wodzie i zalać zimny mlekiem z lodówki. Wszystko poszłoby zgodnie z planem, gdybym... ostudziła te kluski. Bo wyjęte z wrzątku zagrzały mi mleko. Ale byłam taka głodna (zawsze jestem rano głodna), że było mi to bez różnicy. Poza tym, gorące poranki się skończyły i nawet przyjemnie było zjeść taką ciepłą... breję. W smacznym tego słowa znaczeniu :)
Opierałam się oczywiście na przepisie od Sylwii z porannych inspiracji, ale trochę zmodyfikowałam ;) 




Użyłam:
- 30 g zmielonych otrąb pszennych
- 30 g mąki owsianej
- cynamon (ja dałam całą łyżeczkę, bo kocham)
- jajko
- 3 łyżki musu jabłkowego (takiego dla dzieci)
- mleko lub woda (do uzyskania odpowiedniej, leistej konsystencji)
- łyżeczka syropu z agawy dla osłody życia ;)
- 1,5 szkl wody lub mleka 

1. Mąkę, cynamon i otręby wymieszać, wbić jajko, dodać mus. Wymieszać
2. Dolewać stopniowo mleko bądź wodę, aż do uzyskania leistej konsystencji.
3. Do gotującej się 1,5 szklanki mleka lub wody kłaść kluseczki.
4. Gotowałam na oko :)



Podane z jabłkiem i masłem orzechowym

Smacznego!
Mayamee


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz