niedziela, 16 czerwca 2013

Pieczona owsianka z budyniem pod owocami i kruszonką

Pieczona już drugi raz gości na moim blogu. Tym razem ulepszona. Na bogato, dla rodziny (choć myślę, że byłabym w stanie wciągnąć ją całą ;))
Ja robiłam dla czterech osób, ale u mnie wielkość porcji jaką każdy sobie nabiera różni się diametralnie, poza tym moja rodzinka nie jest w stanie zjeść na śniadanie tylko owsiankę, więc nakłada mało i je jeszcze coś innego. 
Natomiast dla osób, które na śniadanie wybiorą tylko owsianę, mój przepis dzieli się na... 2 porcje po ok. 440 kcal.
Inspiracja - poranne zamotanie.

Moja forma do pieczenia jest wielkości 25 x 15 cm.
 
A potrzebujemy:

Na spód (owsiankę)
- 60 g płatków owsianych
- 10 g otrąb owsianych (lub innych)
- łyżeczkę pestek dyni*
- łyżeczkę płatków migdałowych* 
- 3/4 szklanki mleka
- 4 łyżki musu jabłkowego (ja użyłam takiego dla dzieci ;))

Na budyń:
- 2 łyżki budyniu waniliowego (proszku) (ja użyłam bez cukru)
- szklanka mleka
- syrop z agawy (jeśli używacie budyniu z cukrem, pomińcie ten składnik)

Owoce:
- banan
- pół jabłka

Na kruszonkę:
- 25 g mąki owsianej
- 10 g schłodzonego masła
- 5 g otrębów owsianych
- łyżeczka cukru trzcinowego
- szczypta soli

*orzechy/nasiona można spokojnie modyfikować i dodawać swoje ulubione ;)


1. W miseczce wymieszaj ze sobą płatki owsiane, otręby, pestki dyni i płatki migdałowe. Zalej na chwilę wrzątkiem, by trochę spęczniały i zmiękły.
2. W tym czasie zagotuj mleko.
3. Do gotującego się mleka dodaj płatki (jeżeli cały wrzątek nie wyparował - nie odlewaj, dodaj do garnuszka z mlekiem razem z płatkami). Gotuj do uzyskania mocno gęstej konsystencji.

4. Wyłącz ogień. Do garnuszka dodaj mus jabłkowy i wymieszaj.


5. Tak przygotowaną owsiankę wyłóż do naczynia do pieczenia (najlepiej szklanego, jeśli takiego nie posiadasz, możesz użyć małej blaszki (np. takiej keksowej), tylko konieczne jest wyłożenie jej papierem do pieczenia, bądź posmarowania masłem).


 6. Teraz budyń: ze szklanki mleka odlej trochę, wsyp budyń i wymieszaj dokładnie. Resztę mleka zagotuj.
7. Do gotującego się mleka dodaj budyń i syrop z agawy (jeśli masz budyń bez cukru) do smaku. Mieszaj aż do uzyskania gęstej, budyniowej konsystencji.
8. Odstaw do przestygnięcia.
9. Kruszonka: do miski wrzuć masło, mąkę, cukier i sól i rozetrzyj palcami. Na końcu dodaj otręby i połącz z kruszonką.
10. Owoce: jabłko pokrój w kostkę, banana w plasterki.
12. Przestudzony budyń wylej na owsiankowy spód.
13. Na budyniu rozsyp kostki jabłka i nakryj plastrami banana.
14. Owoce posyp kruszonką i opcjonalnie cynamonem.
15. Piecz w nagrzanym wcześniej do 200 stopni Celsjusza piekarnika przez 20 min.

Posypana kruszonką
Posypana dodatkowo cynamonem
 
Świeżo wyjęta z piekarnika



 Smacznego!

Mayamee


 

2 komentarze: