piątek, 28 czerwca 2013

Kluseczki lane na mleku - WAKACJE!

Moja babcia robiła takie pyszniutkie, malutkie kluseczki, trąc wyrobioną masę na tarce, ale nie bezpośrednio do mleka, tylko najpierw na talerz. Sztuką było, by one się potem w tej misce nie zbryliły, ale moja babcia opanowała to do perfekcji ;) Nazywałyśmy to "ślimaczkami" bądź zwykłą zacierką. 
Ja zrobiłam po raz kolejny kluski lane (jak do rosołu ;)) na mleku. I będę często do nich wracać. 
A poza tym - WAKAAAACJEEE!!! Chociaż, szczerze? W ogóle ich nie czuję. Szaro i buro na dworze i tak smutno... A powinno być upalnie, powinniśmy słonecznie powitać wakacje! To nie... jak zwykle "coś" chciało inaczej. Ech... musiałam sobie ponarzekać. 
Enjoy!

Mój mix na kluski:
-35 g mąki owsianej
- 30 g mąki pszennej pełnoziarnistej
- jajko
- łyżka syropu z agawy
- woda lub mleko 

1. Zmieszaj mąki, wbij jajko, dodaj syrop z agawy i wymieszaj.
2. Dolewaj mleka lub wody do momentu uzyskania płynnej konsystencji.
3. Kładź masę do gotującego się mleka.

Podane z nektarynką i gorzką czekoladą


 Smacznego!
Mayamee




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz