czwartek, 22 sierpnia 2013

Malinowo-bananowa manna z jeżynami, malinami i masłem migdałowym

Skleciłam w końcu masło z orzechów innych niż ziemnych :) Padło na migdały, bo są to moje ulubione orzechy (tak, stoją na pierwszym miejscu, przed fistaszkami, ale na blogu raczej nie widać mojego zamiłowania do nich, bo głównie znikają poprzez wyjadanie prosto z torebki ;))

 Mimo, iż je podprażyłam nie uzyskały takiej konsystencji ziemne. Czy to wina skórki, czy tego, że miałam ich po prostu za mało i w dużej misie miksera rozpryskiwały się po ściankach ich suche wiórki i nie miały one szansy przybrać postaci masła, pomimo mojego cominutowego zeskrobywania ich. A może winna jestem ja i mój przekór, bo wbrew przepisom na internecie, ja i moja dietetyczna cząstka nie dodałyśmy oleju, ani żadnego miodu płynnego/syropu z agawy, który może by te wiórki ładnie sklecił (to słowo już drugi raz pada w tym poście).
 W każdym razie moja walka zakończyła się... sukcesem, ale nie takim, jakiego się spodziewałam ;) Cóż, nasze wyobrażenia mogą popsuć nam satysfakcję i uciechę z efektu końcowego, dlatego radzę pohamować wyobraźnię podczas jakichkolwiek wyrobów kulinarnych ;) :)

A to moje dzisiejsze śniadanie...


Malinowo-bananowa manna z malinami, jeżynami, posypana wiórkami kokosowymi i wykończona kleksem masła migdałowego :)

- 3 i 1/2 łyżki manny 
-  pół szklanki mleka
- szklanka mleka (ja użyłam pół na pół - mleko i woda)
- mały banan
- szklanka malin
- łyżka syropu z agawy

1. Szklankę mleka zagotować.
2. W pół szklanki mleka dokładnie wymieszać 3,5 łyżki manny i wlać do gotującego się mleka. Dodaj łyżkę syropu z agawy (lub innego dosładzacza). Gotuj mieszając do uzyskania odpowiednio gęstej konsystencji.
3.  Rozgnieć maliny, dodaj do manny i wymieszaj (różoowoo! ;))
4. Tak samo postąp z bananem.
5. Przelej kaszkę do miseczki, dodaj ulubione dodatki i jedz! :D


Smacznego!
Mayamee :)

3 komentarze:

  1. Za mną od kilku dni chodzi taka gęsta manna, pora zabrać się do jej zrobienia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może właśnie lepiej było dodać trochę oleju, w końcu nie zjada się całego masła na raz :)
    Manna z malinkami i jeżynami brzmi pysznie! Szkoda, że nie mam ich pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda przepysznie i do tego w jednej z moich ulubionych miseczek :)
    a to masło na pewno smaczne, i domowe <3

    OdpowiedzUsuń